måndag 19 oktober 2009

Med hjälp av våra sinnen skriver vi dikter

Hej,

I eftermiddag kommer vi att använda våra sinnen för att tillverka korta dikter. Vi kommer att stanna kvar i arbetet med årstiderna. På multimediabyrån har jag valt ut melodier. De ska få lyssna på dessa samtidigt som de tänker på: Vilken årstid kan du tänkas befinna dig i? Vad ser du? Vad hör du? Luktar det något speciellt? Känsla?

Jag kommer att ge dem stöd innan de får sätta igång. Tanken är att de ska känna musiken och relatera och skaffa inre bilder utifrån musiken, individuellt. Med hjälp av sina sinnen. På Mediapoolen.se har jag valt en film om väder, årstider som jag kommer att avsluta detta estetik-geografiprojekt i veckan.

FN-dagen närmar sig. Vi kommer att försöka dramatisera något, göra några former av värderingsövningar för att uppmärksamma detta viktiga.

Jessica.

1 kommentar:

  1. Finns det latinsk popmusik på multimediabyrån, ha ha, nä gullet, skoja bara. Musik är något som fängslar alla barn, de har rytmen i blodet. Musik är också något som jag känner inte får ta plats i undervisningen. Det får vi ändra på. Bra idéer du har på hur man kan använda sig av musik i undervisningen.

    Snart är det fredag. Har du packat väskan än??

    Kramkram

    SvaraRadera