tisdag 29 september 2009

Geografi

Hej hej!

Andra dagen med klassen har varit mycket givande. Idag var vi ute i naturen och tittade på olika träd. Namngav dem genom att se på bland annat stammar och blad. De är så kloka de små liven. Denna termin började klassen med engelska. Jag fick äran att ta hand om egelskundervisningen idag och det var hur kul som helst. Det gäller att prata lååååååångsamt och artikulera alla dessa engelska ord. Vi pratade bland annat om färger och frukter. Vi har rört oss till röris-övningar (tror alla vet vad röris är?) Jag fick mig en rejäl träning idag. Eftersom jag ska på kurs (inför Thailandsresan) kommer jag inte vara på VFU torsdag och fredag, därför har jag inte startat upp mitt projekt ännu, ett geografiprojekt. Vi ska prata lite om klimat och väder, svenska klimatet samt samtala lite om olika världsdelar men också väva in det estetiska i projektet. Hur återkommer jag med. Det är därför vi bloggar! Det kommer bli bra! Min lärarutbildare har gett mig ganska fria händer och litar på mig från förra perioden. Vi samarbetar bra!

Tack för idag. Dags att sova snart!

Jessica

1 kommentar:

  1. jag behöver ha en plan för ditt projekt
    tankar om vad, hur och varför du gör som du gör.
    skicka över det till mig eller lägga ut det i bloggen
    tack för nu
    mats

    SvaraRadera